Publicerad 2014-03-01 14:59:00 i Allmänt,

Som ni vet så var Sihanoukville ett av stoppen på vår resa. Det är alltså en semesterort som ligger vid kusten i Kambodja. Från flera olika håll hörde vi rekommendationer om det här stället. Det skulle vara så himla bra och fint och härligt. "Som Thailand var innan det blev så exploaterat".
 
Detta stämde dock inte.
 
Jag skulle vilja säga att det var extremt exploaterat. Dessutom var maten riktigt dålig och relativt dyr. Vi blev sjuka flera gånger. Det var smutsigt och luktade illa. Sopor överallt. Dåligt uteliv, brist på mysiga restauranger och barer. Mycket tiggare överallt och massor av barn som skulle sälja saker eller ville äta resterna på din tallrik. I hela Kambodja känns allting väldigt oordnat tycker jag. Och inte på det där härliga sättet.
 
Nu kanske det låter som att jag hatar Kambodja. Det gör jag inte. Vistelsen där var rolig och intressant på sina håll. Men det finns mycket roligare och mer intressanta platser i världen som jag hellre skulle vara på.  Jag har inte börjat planera en återresa dit, om jag säger så...
 
 
Kom förresten på en bra sak med Kambodja! Ölen var billig.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela