Publicerad 2014-01-17 11:08:00 i Allmänt,

Hejhej!
 
Här är en bild på vårt boende just nu:


............... skoja! Är alldeles för skrajsen för djur osv för att bo sådär. Vad tror ni om mig egentligen??
Här nedanför kommer några sanna bilder på boendet. Det är som små enkla "hus" i ett inhägnat område. Det där de där blå husen ni ser på bilden, jag och Joel bor på undervåningen och Anna och Adam på övervåningen. Pool har vi också. Rummen kostar 700 bath/natt, alltså ca 73 SEK per person och natt. Absolut värt tycker jag. Det är ingen AC, utan bara fläkt men det räcker hur bra som helst. Jag fryser till och med på nätterna!?!?!? Måste sova med extra typ filt.Trodde ej att det skulle ske? I Thailand? Trodde att det var mer som typ Turkiet där man är konstant blöt. Det här är ju helt perfekt. Vädret är långt över förväntan, inte jobbigt alls!





 
Kolla bilden till höger här ovanför! Några thailändare som bor i de där hyddorna året om, då måste de ju såklart ha parabol. Hihihihi. Kontraster är härligt.
 
Bilden till vänster här ovanför är några bungalows som vi bodde i före detta ställe. Gillades EJ. Ser kanske lite mysigt ut men skenet bedrar säger jag bara. Heeeeela natten var det någon typ av ganska stora djur som jagade varandra PÅ VÅRT TAK. Inte okej. Blev inte många timmar sömn den natten. Nu har vi bara ödlor som husdjur...
 
 
-------------------------------------
 
Måste också visa vart vi brukar äta vår favoritmat. Hos en liten tant som heter Oan och hennes man. Hon gör godaste thaimaten. Och så billigt. En pad thai kostar 40 bath, vilket är under 9 SEK. Titta vad gullig hon är!
 
 
 
I övrigt har vi det himla bra måste jag säga. Inga missöden so far. Förutom en miljard myggbett på kröppen min. Men det  gör inget.
 
 
 
Glöm inte att klä er varmt där hemma. Har hört att det ska vara lite brr brr-varning i Sverige just nu.
Puzzzzzzz!
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin Linnea

Publicerad 2014-01-17 19:01:50

Så härligt att se inläggen, man kan drömma sig bort från kylan en stund :) Och det jag gillar är att det är likt sig sen jag var där 2007 (shit, det var så länge sedan). Buckets, maten, ölen, det ser verkligen Thailand ut! Dock missade jag ju något på den tiden, tro det eller ej, men jag var kräsen och åt inte den mat som jag kan tänka mig är godast där borta :)Fortsätt ha det så bra! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela