Publicerad 2014-02-01 15:09:00 i Allmänt,

 
Just nu befinner jag mig på ett hotell i Sihanoukville, Kambodja. Vi har spenderat några dagar i huvudstaden Phnom Penh och hoppade idag på en buss ner till kusten och Sihanoukville. Hade inget boende bokat, tänkte - det ordnar vi på plats. Meeen det var inte så himla genomtänkt. Särskilt inte när vi åkt till Kambodjas eget semesterparadis under en av deras största högtider - det kinesiska nyåret. Allt boende är uppbokat. Och då menar jag ALLT. Förutom ett ställe..... en privat ö som kostar 10 000 kronor per natt.
 
Vi bestämde oss för att inte boka ön, om ni undrade.
 
 
Så nu sitter vi i hotelllobbyn på ett ställe där personalen precis lovat att de ska bädda ut madrasser till oss här i lobbyn så fort receptionen stänger. Snällt. Hellre det än en natt ute i den kambodjanska vildmarken.
 
 
Jag har förresten haft denguefeber. Nästan en vecka spenderade jag inne i vår bungalow på Koh Chang. Sov, drack vatten och tittade på Desperate Housewives. Efter några dagar trodde jag att jag bodde på Wisteria Lane. Ville spela poker with the girls och shoppa upp Joels pengar hela tiden.
 
 
 
Nu är jag frisk i alla fall! Förutom extrem smärta i en visdomstand. Vill slita ut den jävlen. Men men, hellre tandsmärta än denguefeber - som det gamla ordspråket lyder.
 
 
 
I övrigt mår vi bra, Livet leker! 
Här är lite fler bilder från Koh Chang:
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin och katta

Publicerad 2014-02-01 20:47:15

Hej Ida! Vad skönt att du är frisk nu och ni ser ut att ha det underbart! Vi förfestar innan White sensation nu, ska visa den yngre generationen hur man festar som ett party Animals, du saknas ;) puss och Kram

Postat av: Lars

Publicerad 2014-02-12 16:11:24

Snålblåst och duggregn i gävle, inte nå avundsjuk ;)

Hade

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela